نماد"ی برای فرهنگ سازی"

صفحه ی شخصی میر محمد مطهری موید

نماد"ی برای فرهنگ سازی"

صفحه ی شخصی میر محمد مطهری موید

جهاد اقتصادی و فرهنگی همزمان

میر محمد مطهری موید | سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۴ ب.ظ | ۲ نظر

شخصی


میم انگشتر


بسم الله الرحمن الرحیم


💎گروه "میم" 

🔸🔸🔸🔸🔸

👤همیشه برام دغدغه بود که وقتی از فضای دانشگاه دور میشم؛ توی گیر و دار زندگی حال و هوای فعالیت های فرهنگی و تشکیلاتی و ... رو چطور می تونم حفظ کنم. به خودم میگفتم باید دنبال یه کاری باشی که همزمان هم جهاد فرهنگی باشه هم جهاد اقتصادی.

👥یکمی که از ازدواجم گذشت دیدم باتوجه به سابقه ی فامیلی مون توی کار انگشتر و رواج کار های اقتصادی در فضای تلگرام و کانال های تلگرامی، میتونم وارد این فضا بشم ولی بعد فرهنگی اش برام مساله بود. 

🗣به فکرم زد که یه نظر اینه که کاری رو انجام بدی که فرهنگیه و از اون کار پول در بیاری... ولی یه منظر متعالی تر میتونه این باشه که هر کاری که برای کسب روزی حلال میکنی بهش یه بعد ارزشی بدی... حالا این کار میتونه هر چیزی باشه . اینطوری همه ی مشاغل ما دارای بار ارزشی میشن نه فقط تعدادی شون.


🔔پیش خودم فکر کردم که خوب شغل انگشتر فروشی میتونه چه بار ارزشی اعتقادی و از همه سخت تر انقلابیی داشته باشه ؟ 

این کار ها به نظرم رسید:

🔷1- توجه و اولویت دادن به معارف و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) که توصیه های زیادی در رابطه با انگشتر و نقش نگین و... دارند و نشر اون ها به جای استفاده از محرک هایی مثل سنگ ماه و سنگ چاکرا و... که متاسفانه خیلی توی جامعه فراوون شده و هیچ کدوم هم منبع درست و موثقی نداره و تازه اگر داشته باشه هم از اعتقادات کنفسیوسی و شرقی سرچشمه داره بیشتر تا ادیان الهی.

🔶2-استفاده از تیکه کلام های مذهبی در گفتگو با مشتری ها و یا مطالبی که توی کانال گزاشته میشه مثل " ان شاء الله " یا مثل این جمله که " ان شاء الله از برکات معنوی اش برخوردار بشید."

🔷3-رعایت انصاف و سود عادلانه در قیمت گزاری محصولات توی بازاری که سود های 300 درصدی توش عادی محسوب میشه و مشتری ها معمولا تفاوت کیفیت ها رو نمیتونن تشخیص بدن. مثلا مشتری ها شاید نتونن تفاوت عیار نقره 925 رو با 850 تشخیص بدن ( خیلی از فروشنده ها هم نمیتونن) یا این که خیلی ها تفاوت عقیق یمن رو از غیر یمن تشخیص نمیدن یا نمیدونن که یاقوت شمش خیلی زیبا تر از یاقوت معدنیه ولی قیمتش خیلی کم تر و کم ارزش تره... . از روز اول تمام تلاشم رو کردم که اولا واسطه ها رو حذف کنم تا قیمتم کم تر بشه و ثانیا هر روز کیفیت کار ها رو بیشتر و بیشتر کنم.

🔶4-استفاده از مطالب و عکس های تبریک و تسلیت در ایام مذهبی.

🔷5-دیدم خیلی از اعضای کانال ممکنه خانم های مذهبیی باشند که دوست ندارن به یه فروشنده آقا پیام بدن، به همین دلیل برای خانمم هم یک اکانت درست کردم و به عنوان اپراتور خانم توی کانال ویژه ی کار های زنونه معرفی کردم . الان هم اپراتور آقا داریم و هم اپراتور خانم.

🔶6- از همه سخت تر که فکرم رو مشغول کرده بود این بود که چه کار انقلابیی میشه کرد توی این کار تا این که به نظرم رسید اعلام کنم که به طلاب و بسیجی ها و بچه تشکیلاتی ها و فرهنگی ها تخفیف ویژه میدم . این کار باعث میشه به یه قشر خاص ضریب داده بشه. حتی اگر کسی که بسیجی هم نیست بیاد بگه من بسیجی ام خیلی خوبه چون تشبه به کفار حرامه و تشبه به صالحین توصیه شده... 

🔷7-استفاده ی غیر مستقیم از صحبت ها و عکس های حضرت آقا در ایام و مناسبت های مختلف

🔸🔸🔸🔸🔸

👆🏻اینارو عرض کردم که هم معرفی کارمون باشه و هم اگر خدا توفیق بده یه تجربه ی خوب رو به بچه مذهبی ها توصیه کرده باشم.

❤️این مطلب رو اگر دوست داشتید پخش کنید لطفا فقط توی گروه ها و کانال های بچه مذهبی ها بزارید ... ممنون.


🌺🌺🌺

https://telegram.me/joinchat/AWQjgD0gv044RW0WFCR2pA 👈 برای عضویت در *کانال ویژه ی آقایان* این لینک را لمس کنید

🌺🌺🌺

https://telegram.me/joinchat/CYvaWj1uVOBuYurUsJdAow 👈 برای عضویت در *کانال ویژه ی بانوان* این لینک را لمس کنید

نظرات  (۲)

در گوشی: سعی کن نون بازوت رو بخوری نه انگشتت رو.
پاسخ:
با این قیاس پس باید برم بازو بند بفروشم ...
بالا خره هر کسی نون یه جاییش رو میخوره ... شمام که اسمتون ...
موفق باشید
خیلی عالیه
ان شاالله خدا به مالتون برکت بده
و روزی تون زیاد و فراوون باشه
اتفاقا چیزی که کمتر تو این دوره زمونه می بینیم
مسلمونی توی فروشنده هاست ...نمی گم نیست ...ولی کم هست ...
ادم همیشه نگرانه که دارن دروغ میگن و سرت رو کلاه می ذارن
چنین جاهایی که ادم با دل درست خرید کنه ...واقعا عالیه ...

پاسخ:
ممنونم. 
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی